PŘÍJEM ZAKÁZEK & REKLAMAČNÍ ODDĚLENÍ
6. 5. 2021

Příjem zakázek představuje jeden z klíčových uzlů naší společnosti. Existovaly předpoklady, že po zavedení elektronického objednávkového systému bude jeho vytíženost a význam stále klesat, až nakonec možná jednou úplně zanikne. Ale vůbec ne!

Může se to zdát paradoxní, ale ani v on-line digitální době nevymizela potřeba tradičního kontaktu. Někteří zákazníci dávají dodnes přednost faxu, když zasílají objednávku, ale především se na čísle 573 502 111 denně odehrají desítky telefonických hovorů.

Rádi bychom vám proto toto vytížené pracoviště představili blíže.

 

Hlasy, které znáte

Píšeme o tom často (a jsme hrdí), že řada zaměstnanců v klíčových pozicích u nás pracuje mnoho let, mnozí dokonce od založení firmy. To je i případ paní Mileny Teterové, která vede pracoviště příjmu zakázek. Hovorů, které vedla se zákazníky, byly za tu dobu desítky tisíc. Těžko si představit otázku, na kterou ještě neodpovídala…
A podobně jsou na tom i její služebně mladší kolegyně, paní Jana Zapletalová a Markéta Olivíková. Ať se na příjmu zakázek dovoláte kterékoliv, můžete si být jisti, že bude rozumět tomu, co potřebujete a pokusí se vám co nejlépe pomoci. Od toho tu totiž tyto dámy jsou!

 

Obchod nebo výroba

Na zvláštní charakter příjmu zakázek ukazuje i to, že organizačně spadá pod obchodní oddělení, ale sídlí v prostorách bezprostředně sousedících s výrobou.
I zde totiž platí, že osobní kontakt je nenahraditelný a potřeby rychlých konzultací vyžadují, aby to od z příjmu zakázek bylo do kanceláří výrobního úseku jen pár kroků. Ideálně přes chodbu…
A přesně tak to u nás máme zařízeno. Chceme totiž, abychom na vaše dotazy dokázali odpovídat nejenom správně a úplně, ale také co nejrychleji.

 

Nebojte se ptát

Příjem zakázek je náš „solar plexus“, nervový pletenec, přes který proudí většina informací ve firmě. Právě díky tomu jsou dámy z toho pracoviště schopné okamžitě a fundovaně zodpovědět většinu otázek, a pokud ne, zjistí odpověď velmi brzy.
Nebojte se proto ptát, od toho tu toto oddělení je…

Na závěr jsme vedoucí příjmu zakázek, paní Mileně Teterové, položili pár otázek i my:

Jaké věci vlastně řešíš se zákazníky nejčastěji?

Většina dotazů se pochopitelně týká objednávek – detailů tvaru, minimálního a maximálního rozměru, ceny, termínu, nebo toho, kde je možné vidět naše výrobky vidět na vlastní oči… tedy otázky čistě profesionální.

Ale pak je zde skupina volajících, která přemýšlí o rekonstrukci vlastními silami a telefonát pojímá trochu familiárním způsobem. S těmi si pak popovídám nejen o dvířkách, ale i o jejich soukromí.

Všeobecně: snažím se vést hovor vždy tak, aby byl příjemný a aby zákazník cítil, že o něj máme zájem, bez ohledu na to, zda u nás objednávku učiní nebo ne.   

 

Na spoustu otázek jsi odpovídala tisíckrát, dokáže Tě dnes ještě něco překvapit?

Ano, určitě se vždy najde něco, co mě uvede v úžas. Nevěřili byste, kolik lidí nechápe výraz „vodorovně“ a „svisle“ (ve vztahu ke směru let na dvířkách).

Nedávno jsme obdrželi objednávku s popisem požadavku na směr let – cituji: „…léta jdou vždy z čela vláken, podél vláken“. To je pak oříšek.           

 

Řekla bys ze své zkušenosti, že je něco, co se nedá vyřešit po telefonu?

Určitě nelze dokonale popsat dekor dvířek – každý máme jiné vnímání a někdy je to opravdu fuška.   

 

Věřím, že každý telefonát nemusí být příjemný, ale určitě se tu někdy nasmějete, že?

Za tu dobu, co působím ve firmě, jsme se nasmáli opravdu mnohokrát. Před nedávnem to byl zákazník z Prahy, který si k nám jel vyzvednout zakázku a do telefonu dost důrazně pronesl: „Paní, můžete mi laskavě sdělit, kde Vás tady na té Tovární najdu, já chodím stále sem a tam a číslo 1209 ne a ne najít!“ Poprosila jsem ho tedy, aby mi upřesnil, kde se nachází, nebo okolo čeho projel. Načež odvětil: „ No, jel jsem normálně – tramvají!“ a to už mi bylo jasné, že není v Holešově, ale v pražských Holešovicích. 

Nebo z jiného soudku: naše telefonní číslo se často plete s Městským úřadem Hulín nebo Zámkem Kroměříž, takže si u nás lidé sem tam u nás chtějí zjistit pracovní dobu na matrice nebo zakoupit skupinové vstupenky.

A nedávno volal jeden starší pán a domáhal se pokladní Městkého úřadu v Hulíně, opakovaně vytáčel naše číslo a pokaždé se mu ozvalo „Trachea Holešov“ a následovalo dlouhé vysvětlování, že má zřejmě špatný kontakt. Při čtvrtém volání se už neudržel, a když zase uslyšel „Trachea Holešov“, ani mě nenechal dokončit větu a vynadal mi, že to nemám zvedat, když vidím, že volá on…   

 

A co bys na závěr chtěla vzkázat našim zákazníkům?

V této koronavirové době, ve které jsme se ocitli – hlavně pevné zdraví a ať nám i nadále zachovávají svoji přízeň.

Děkujeme za rozhovor a přejeme jen samé příjemné hovory s milými zákazníky!

Líbil se Vám tento článek?

Dejte vědět ostatní, zda byl užitečný.

PŘÍJEM ZAKÁZEK & REKLAMAČNÍ ODDĚLENÍ Trachea a její lidé (I.)
5 1 5 8
0 / 5 Hodnocení článku: 5

Vaše hodnocení:

Nezmeškejte nové články